torsdag, mars 16, 2006

LITE BAKGRUND

Har länge drömt om att bygga mina egna ramar. Nu ska det förhoppningsvis bli av. Första ramen bygde jag tillsammans med bästa kompisen när jag var 13 år. Det blev världens coolaste tandemhoj. Ska föröka fixa lite bilder på den och posta senare.

I Slutet av 90-talet hade jag ett litet projekt med Magmaa. Gjorde ritningar åt dem på en heldämpad ram med 4” slag fram å bak. Tyvärr vägrade fabriken tillverka ramen då den saknade en led baktill vid baknavet. Att en massa andra tillverkare (Moots, Dean m.fl.) hade liknande lösningar spelade ingen roll så projektet lades ned. Lite senare dök en Magmaa ram upp gjord efter mina ritningar men med en extra länk vid vevpartiet.

Nu har jag gett mig fan på att jag ska börja bygga mina egna ramar igen. Vi får se hur det går. Fort lär det inte gå eftersom jag har rätt begränsat med tid att lägga på det här projektet. Ska försöka lägga upp så mycket som möjligt av bygget här. Förvänta dig inte daglig uppdatering, snarare nån gång i veckan.

Inga kommentarer: