onsdag, mars 29, 2006

NAMNFÖRSLAG

Har använt mig av ”Peter Cycles” som arbetsnamn. Mottar gärna andra namnförslag.

Cyklar till 95% i Hellas så det vore ju kul att få med det på något sätt. Funkar dåligt på utrikiska och betyder ju Grekland på åtminstonne Norska så det kanske blir svårt.

Peter eller Peter Cycles funkar men känns inte så orginellt.

Funtade åxå på Peterbuilt, typ som de amerikanska långtradarna Peterbilt

Holy Cow Cycles, för att holy cow är ett roligt uttryck, och så får man göra en fin ko som headbadge, kanske inte lika fint som en krokodil men nästan.

Typsnitt och logga tar vi senare när vi bestämt oss för ett namn.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Peterbuilt tyckte jag var lite tufft som namn....

Anonym sa...

"Af Petersen" kanske? =)
Det har ju allt. Innehåller Peter, har en klar koppling till hellas och låter allmänt stiligt.

Anonym sa...

Eller "Af Peter"?

Fördelen med Peter är att du kan kalla alla modeller med horisontella dropouts för "En". Som i EnPeter.

Anonym sa...

Jag tycker inte det behöver inehålla ditt namn. Känns lite wanna be känd som inte passar på dig. Om holy Cow var spontant så kör på det.

Holy Cow bikes?
Holy Cow customs?

Eller varför inte bara

Holy Cow

Känns enkelt snyggt och kul.

Peter E sa...

namn och logga kommer bli en plåga att bestämma.

håller med Jomper om att svenska namn är svåra.

misstänker att det är åtminstonne två månader kvar innan jag behöver bestämma mig.

kommer ni på något så är det bara att slänga upp det här.