tisdag, januari 16, 2007

NAMN del II


Måste komma på något trevligt namn. Det är inte så lätt, skulle kunna säga att jag kört fast.

Kan ju gå på eget namn. Känns ju lite löjligt och det ger ju inte dirrekt några orginalitetspoäng, men det är lätt att förklara i alla fall. (Jeff Jones, Turner, Ellsworth, Nicolai)
Går ju alltid kombinera med bikes, cycles eller frameworks

En annan variant är att gå på orten, Stockholm, Hellas. (Cannondale, Brooklyn, Santa Cruz)

Eller så hittar man bara på ett ord, vad betyder egentligen Surly och Moots...

Moots krokodil är ju hur fin som helst. Vore kul med en fin head badge. Mountain Goat, Yeti. Inte så mycket spännande djur i Hellas, Beaver Bikes känns ju sådär.

Sen har vi ju det där med grafik. Shapa 3D ytor är jag bra på och gör jag varje dag, grafik däremot är jag rätt kass på. Vi kan ju börja med namn.

Kommer du på något så posta på. Behöver absolut inte innehålla namnet Peter. Fixar du en ide till grafik åxå så bygger jag ett H-bar åt dig med valfri bredd å vinkel.

Edit: Länk till föregående namndiskussion

7 kommentarer:

Markus F sa...

Döp den till Sickla så kommer den att sälja som fan i Norge.
Annars gillar jag det grönvita mycket.

Anonym sa...

Jag kulle varken bygga på peter eller något som har med hellas att göra. Tänk om du byter namn=D.

Nää, men ta något helt udda som ingen fattar. Det tycker jag är klart ballare. Du hade ju holycowbikes där ett tag. Typ något sådnat.

Sen kan ju folk undra hur mycket de vill:)

Peter E sa...

...mmm är ju lite religionsintollerant, tyckte det lät lite kul men gillade inte ordet holy på ramen.

annars håller jag med om att det vore kul om man kunde komma ifrån namnet Peter.

Anonym sa...

Döp den till MATTS. Helt ologiskt och vem vill inte ha en aldeles egen MATTS!

KLAS kanske funkar med.

Anonym sa...

grovkuk kanske?

Anonym sa...

eller ståfräs?

Peter E sa...

PeterBuilt Cycles finns tydligen redan, nån recumbentbyggare i Kanada.