söndag, januari 27, 2008

Namn del III

Nu måste jag bestämma mig för ett namn. Med lite tur är det dags för lackning om två månader å då måste namn och grafik vara klart. Hittills har nästan alla förslag innehållit namnet Peter (Peter, Peter Cycles, Peterbuilt, Enpeter). Inte för att det måste vara med utan för att jag inte kommit på något bättre. Vore ganska skönt att slippa använda det. Enda fördellen är att folk skulle förstå namnvalet.

Föredrar nog namn som inte dirrekt betyder något, typ Moots, Surly. Skulle åxå vara kul med en koppling till Hellas.

Är det någon som vill ge sig i kast med grafik så det mer än välkommet. Det är verkligen inte min grej.

En annan sak är hur man löser det rent praktiskt. Ska ramarna pulverlackas blir jag nog tvungen att använda klistermärken och de går nog inte att få i vilket format som helst. En variant är att man gör som tex FixieINC och sätter en liten klibba på toppröret (underst på bilden). Då behöver ju loggan inte vara så stor heller.


Tidigare namndiskussioner
del II
del I

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ju sagt det själv. Holy cow bikes!


Varför skall folk förstå ditt namnval? De skall bara le coh inte förstå ett skit:)

Sen finns det redan en kille som kallar sig enpeter på huppy.

Peter E sa...

Just nu lutar det åt peterbuilt, fast det börjar ju dyka upp en del förslag på det andra forumet

Tobbe Arnesson sa...

Surly betyder något lärde jag mig precis: "Adj. 1. surlysurly - inclined to anger or bad feelings with overtones of menace; "a surly waiter""

Ilsk, skulle man nog säga på svenska? Kanske inte vad du ska kalla dina cyklar, men ilsk ligger bra i munnen och ser roligt ut med versalt I. :)

Tobbe Arnesson sa...

Hm, blev lite knas där. Ska inte stå "surlysurly" utan bara "surly", oh well.

Det var när jag skrev kommentaren i Courier som Ilsk såg roligt ut, dessutom.